#12

Par prasmi risināt konfliktus

Ilze Dzenovska, mediatore un komunikācijas trenere

Katra domstarpība, kas notiek cilvēku starpā, nes izaugsmes potenciālu.

Par epizodi

Kā risināt konfliktus, kas ir neizbēgami katra cilvēka un katras komandas dzīvē. Mediatore un komunikācijas trenere Ilze Dzenovska šajā sarunā stāsta par:

  • 5 stratēģijām, kā cilvēki parasti risina konfliktus – kāpēc tās izvēlamies un ko tās cilvēkam maksā;
  • konflikta anatomiju jeb to, kas ir konflikta pamatā;
  • bīstamu rīcību, kā cilvēki konfliktus bieži pasliktina un padara grūti risināmus;
  • metodēm, kas jāņem vērā, lai uzlabotu iespējas sekmīgai konflikta risināšanai.

Tās ir zināšanas, kas var ievērojami uzlabot tavas komunikācijas prasmes, attiecības un iespējas dzīvot tā, kā tev tas der.

Konflikts nav ne labi, ne slikti. Jautājums ir, kā mēs to risinām.

Sarunas pieturpunkti

4:00 Starp Gvatemalas pilsoņu kara un Amerikas indiāņu konfliktu risināšanu un Bangladešas miera sarunām

6:00 Konflikta anatomija

6:30 Kā mēs esam pieraduši risināt konfliktus

7:15 Kādas ir konflikta risināšanas galvenās stratēģijas, kurās katrs varam atrast sevi, atkarībā no situācijas, kurā esam (Bruņurupucis, Teddy Bear, un citas)

18:05 Ar ko mēs maksājam, kad izvēlamies destruktīvas konfliktēšanas formas?

29:55 No kurienes rodas konflikti, kādi ir to cēloņi?

31:30 Ko mēs nodaram sev un pārējiem, kad pieliekam viņiem “birkas” un “diagnozes”, un kāpēc mums pašiem ir izdevīgi to mainīt

35:35 Kā mēs savas nezināšanas dēļ konfliktu sakarā “zāģējam sev kājā”

37:00 Ienaidnieka tēla radīšana mūsu individuālo pieņēmumu tumsonībā

41:40 Kā mūsu valodā izpaužas brīdis, kad atņemam sev spēku un uzliekam atbildību citiem

48:50 Emocionāla un fiziska distancēšanās kā ierocis

52:06 Kādu jautājumu sev ir vērtīgi uzdot, lai varētu patiesi novērtēt situāciju

54:10 Ko darīt, lai konfliktu virzītu uz pozitīvu atrisinājumu

56:20 Kā savas negatīvās emocijas izmantot kā instrumentu savā labā

58:40 Kā ar savu ikdienas valodu nepasliktināt konfliktus

1:04:08 Kurā virzienā ir izdevīgi pagriezt empātijas jaudu

Sarunā pieminētā informācija