Par stresu un izdegšanu: Evija van der Beek

VIDEO IR REDZAMS ZEMĀK.

Evija van der Beek ir supervizore un koučs ar lieliskām zināšanām par izdegšanu un stresu darbā. Viņa ilgi strādāja kā vadītāja korporatīvajā vidē un pati labi zina, ko nozīmē izdegšana. Tāpēc Evijas pieeja izdegšanas problēmu risināšanā ir ļoti praktiska. Šajā sarunā viņa pastāstīja:

  • kas ir izdegšana un izdegšanas pazīmes;
  • kādi faktori darbā veicina izdegšanu;
  • ar ko ir bīstams bezresursu stāvoklis;
  • kas notiek izdegšanas dažādās stadijās;
  • kā atgūties, ja ir notikusi izdegšana.

Evijas ieteikumi:

  1. Ja ir aizdomas par izdegšanu, ieteicams pēc iespējas ātrāk vērsties pie speciālistiem. Tas noteikti būs komplekss un visbiežāk ilgstošs atlabšanas process, kur nepieciešams gan medicīnisks (ģimenes ārsta, neirologa), gan psiholoģisks atbalsts (pēc nepieciešamības-psihologs, psihiatrs, supervizors), gan dzīves veida izmaiņas un precīza darbības plāna sastādīšana un ievērošana (koučs).
  2. Tiklīdz cilvēkam ir aizdomas, ka stress darbā sāk ietekmēt dzīves kvalitāti, var vērsties pie supervizora vai psihologa, jo sesiju laikā iespējams saprast, kas un tieši kādi ir stresori darbā, kādi notikumi vai rīcība ir veicinājusi hroniska stresa vai izdegšanas riska rašanos, un attīstīt prasmes situācijas uzlabošanai.

Zem video atradīsi gan Evijas ieteiktos informācijas avotus, gan arī viņas izveidotu izdales materiālu par izdegšanu un stresa dienasgrāmatu. Turpat ir arī laika norādes intervijā runātajām tēmām.

Nevar būt drosme bez ievainojamības.
Ja es saku, ka man darbā ir stress, tad man darbā stresa nav.

INTERVIJĀ PIEMINĒTIE AVOTI UN SAITES:

Par ieteikto avotu un saišu pieminēšanu mēs nesaņemam atlīdzību, bet norādām tāpēc, lai atvieglotu meklēšanas procesu, ja gadījumā kaut ko no tā gribi atrast:

 

INTERVIJAS PIETURPUNKTI JEB NOTES

  • 3:10 Kas ir supervizors un kādus jautājumus tas palīdz risināt.
  • 4:53 Ar ko koučings atšķiras no supervīzijas.
  • 6.30 Kādas ir pirmās ilgstoša stresa pazīmes, kā tās atpazīt sevī un līdzcilvēkos.
  • 14:18  Darba vides faktori, kas veicina izdegšanu – ārējie un iekšējie stresori.
  • 20:30 Kā izpaužas perfekcionisms darba vietā.
  • 26:20 Kad nonākam līdz brīdim, kad visa kā ir par daudz.
  • 31:55 Kas ir bezresursu stāvoklis.
  • 37:30 Izdegšanas sindroms kā arodslimība.
  • 42:00 Ievainojamība kā vērtība.
  • 45:10 Izdegšanas trīs pamata stadijas.
  • 54:40 12 punktu palīdzības aptieciņa tiem, kas sev konstatējuši izdegšanas sindromus.
  • 1:09:20 Prevencijas soļi, ar kuriem pasargāt sevi no izdegšanas.
  • 1:25:30 Stresa dienasgrāmata kā līdzeklis savu “paternu” jeb uzvedības modeļu iepazīšanai.