Kā vadīt komandu pārmaiņu laikā: Liene Cipule

VIDEO IR REDZAMS ZEMĀK

NMPD direktori Lieni Cipuli man ieteica intervēt, jo daudzām komandām noderētu viņas praktiskā pieredze, vedot 3000 cilvēku komandu cauri lielām pārmaiņām un reorganizācijai, kas parasti nozīmē saskari ar pamatīgām problēmām. Liene ir Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) direktore un, uzsākot vadīt šo komandu, viņa saskārās ar apmēram 600 darbinieku trūkumu, ar nepietiekamu budžetu un speciālistu pārslodzi jomā, no kuras ir atkarīga citu cilvēku dzīvība un veselība. Manuprāt, tas, ko Liene paveica savā komandā, ir ārkārtīgi vērtīgs pieredzes stāsts, kas var noderēt vēl daudzām komandām un vadītājiem, kam savi cilvēki jāved cauri pārmaiņām, neziņai un nepopulāriem risinājumiem. Es apbrīnoju Lienes izturību, rūpes par savu komandu un mīlestību uz savu valsti un tās iedzīvotājiem.

Ieskaties sarunas apakštēmu uzskaitījumā, kam klāt laika norādes, kad tieši intervijas laikā mēs par katru apakštēmu runājam – tās ir redzamas ZEM VIDEO šajā lapā.

Dari kaut ko traku, ko neviens negaida, un tas parasti nostrādā

Sarunu audio formātā klausies šeit:

Sabiedrība ļoti labi mobilizējas brīžos, kad ar viņiem atklāti runā.

INTERVIJĀ PIEMINĒTIE AVOTI UN SAITES:

INTERVIJAS PIETURPUNKTI JEB NOTES

  • 6:15 Kādas bija trakākās problēmas, ar kurām Neatliekamās palīdzības dienesta (NMPD) vadītājai bija jāsaskaras pirms diviem gadiem, kad viņa stājās vadītājas amatā
  • 10:05 Kurām pārmaiņām NMPD bija vislielākā darbinieku pretestība, kuri bija tie nepopulārie lēmumi
  • 12:53 Kā nesalūzt un neatmest roku situācijās ar lielu pretestību
  • 15:26 Kādi ir plusi un mīnusi, kad vadītājs kolektīvā ienāk “no malas”
  • 18:42 Domāšanas maiņa – kā samenedžēt lietas ar esošajiem resursiem, nezaudējot kvalitāti un uzlabojot efektivitāti
  • 24:10 Netradicionāli un traki paņēmieni, kā “salauzt ledu” un iekustināt jaunas, nepopulāras idejas
  • 37:40 Naudas faktors valsts pārvaldē
  • 41:50 Kreatīvu risinājumu piemēri no ārvalstu pieredzes
  • 43:05 Izmaiņas zvanu centrā, kas palīdzēja samazināt “pudeles kakla” efektu
  • 46:20 Disonanse starp sabiedrības gaidām pret NMPD un darbinieku spējām to nodrošināt
  • 47:47 Principi, pie kā pieturēties, kad jākomunicē par jūtīgām un sāpīgām tēmām, ka arī  pieļautās kļūdas
  • 56:40 Kas Lienei “uztanko baterijas”
  • 58:35 Vēstījums sabiedrībai